Finansije i knjigovodstvo

Bookkeeping

U IS SIMA sva područja (finansijko knjigovodstvo, obračun troška i inventar) su međusobno povezana, ona koriste delom iste podatke, ali u različite ciljeve. Promene koje nastaju u svakoj fazi poslovnog procesa počev od pribavljanja finansijskih sredstava i njihovog ulaganja u faktore proizvodnje, trošenja radi strvaranja učinaka, prodaje, zaključno sa obračunom rezultata, zaključnim knjiženjem i finansijskim izveštavanjem se obuhvataju kroz segment Finansije. Za svaki knjigovodstveni dokument koji uđe/izađe iz preduzeća evidentiraju se bitni elementi: datum nastanka ekonomske promene, naziv i broj dokumenta, naziv partnera od koga je primljen ili kome je dokument poslat, iznos na koji promena glasi, potpise odgovornih lica, itd. U zavisnosti od vrste dokumenta, odnosno ekonomske promene na koju se on odnosi, mogu se uneti različiti podaci. To umnogome ubrzava i olakšava mnoge obračune neophodne za količinsko i vrednosno praćenje različite imovine (materijala, robe, gotovih proizvoda, poluproizvoda itd.).

Ciljeve koje ovaj sistem ostvaruje su:

  • Utvrđivanje rezultata poslovanja (dobitka ili gubitka) u određenom vremenskom period
  • Utvrđivanje stanja imovine, obaveza I sopstvenog kapitala na odredjeni dan
  • Pružanje podataka za kontrolu rada I ostvarenje planiranih vrednosti
  • Pružanje upravi preduzeća osnova za planiranje rezulatata, stanja imovine i priliva i odliva novca

Pored formalne i suštinske kontrole, obezbeđena je i računska kontrola kroz proces automatizacije. Budući da se jedan broj ekonomskih promena javlja u velikom broju i to svakodnevno, radi bržeg formiranja odgovarajućih dokumenata formirani su template obrasci sa stalnim podacima, tako da odgovorna lica unose samo one podatke koji su promenljivi.

Finansijska evidencija u IS SIMA pruža sledeće:

  • Automatsko pravljenje naloga početnog stanja i prelazak u novu poslovnu godinu
  • Brzi unos ulaznih / izlaznih računa
  • Kreiranje faktura i praćenje naplate
  • Automatsko kreiranje stvaki računa
  • Povezivanje računa sa uplatom / isplatom
  • Automatsko knjiženje dokumentacije kroz Glavnu knjigu
  • Preuzimanje izvoda iz e-banke / Automatski import izvoda iz elektronskog oblika
  • Automatsko rasknjižavanje izvoda
  • Evidentiranje ulaznog i izlaznog PDV-a
  • Preuzimanje dokumenata iz drugih modula(segmenata) u finansijsko knjigovodstvo
  • Automatsko sastavljanje poslovne knjige: KEPU, KPR, KIR
  • Vođenje računovodstva po radnim jedinicama i projektima
  • Izrada, štampa i export u elektronsko bankarstvo svih potrebnih naloga za prenos sredstava
  • Automatsko pravljenje naloga za zatvaranje klasa prihoda i rashoda
  • Automatsko zatvaranje godine
  • Automatska promena kontnog okvira
  • Prezentuje informaciju o primljenim/datim avansima
  • Pregled kartica analitike i glavne knjige po mestima troška / prihoda / projektima / komitentima
  • Praćenje dugovanja i potraživanja po partnerima i rokovima plaćanja - Ako postoji kašnjenje u plaćanju obaveza, tada sistem automatski prikazuje strukturu kašnjenja vremenski i finansijski
  • Pregled dokumenata po poslovnom partneru
  • Pregledi svih knjiženja u glavnoj knjizi/salda konta sa mogućnošću filtriranja po kontu, datumu, vrsti dokumenta, poslovnom partneru, broju dokumenta itd
  • Izrada bruto bilansa za željeni raspon konta i za željena razdoblja, analitički po pojedinačnim kontima, po sintetičkim kontima, kontima pojedinačnih grupa
  • dnevnik knjiženja detaljno i zbirno, po broju naloga, datumskim kriterijumima, kontu, u domaćoj i stranoj valuti
  • praćenje troškova i prihoda po pojedinim nosiocima troškova (projektima)
  • Automatsko kreiranje Izvoda otvorenih stavki (IOS) i kreiranje opomena
  • Računanje kamate po osnovu više stopa

Finansijsko izveštavanje

Na osnovu računovodstvenog informacionog sistema menadžment preduzeća vrlo brzo i jednostavno dolazi do informacija o potraživanjima, obavezama, stanju imovine, prihoda i rashoda na osnovu kojih vrši razne finansijske analize i to:

  • Sastavljanje finansijskih izveštaja
    • Bilans stanja
    • Bilans uspeha
  • Izvoz Bilansa stanja i Bilansa uspeha u program APR-a
  • Izveštaj o dospelim potraživanjima
  • Izveštaj o dospelim obavezama
  • Zaključni list
  • Analitika poslovnih partnera
  • Pregled salda poslovnih partnera
  • Pregled prometa poslovnih partnera
  • IOS obrazac

Magacinsko poslovanje

U IS SIMA sve promene u vezi sa vrednošću robe beleže se u knjigovodstvu u okviru finansijskog i robnog knjigovodstva. Knjigovodstveni stavovi finansijskog knjigovodstva se ne unose posebo već se automatski prenose sa magacinskih naloga. Ova evidencija obuhvata nabavku robe, prodaju robe, povraćaj robe kupcu, primljene i date popuste, nivelacije, evidentiranje manjkova robe, otpis robe. Svaki artikal se vodi posebno tako da je u svakom trenutku dostupna informacija koliko je količinski i vrednosno nekog artikla nabavljeno, prodato i koliko ga ima na stanju, u magacinu ili mestu troška. Materijal/roba se može voditi na neograničenom broju magacina.

  • Kreiranje ulaznih dokumenata na osnovu nabavke i prijema robe
  • Prenos magacinskog naloga u finansijsko knjigovodstvo
  • Zaduženje lica
  • Evidencija prometa
  • Međumagacinski prenos / razmena
  • Praćenje stanja, nivelacije, popisi
  • Izrada kalkulacija maloprodaje i veleprodaje
  • Pregled stanja po magacinima
  • Knjiženje kalkulacije maloprodaje i veleprodaje u finansiskom knjigovodstvu
  • Kreiranje trebovanja, otpremnice
  • Obezbeđuje kontrolu rada lica i utvrđivanje stvarnog i knjigovodstvenog stanja

Proizvodnja

Obuhvata:

  • Kreiranje sastavnica, receptura, trebovanja, prenosnica
  • Kreiranje radnih naloga za poluproizvode, proizvode i usluge
  • Definisanje mesta troškova
  • Definisanje utroška alata, energenata...
  • Obračuni troškova i učinaka
  • Predaja gotovog proizvoda
  • Validna informacija o raspoloživosti nekog proizvoda, statusu neke narudžbine, itd

Evidentiranje osnovnih sredstava

Obračun i isplata zarada

  • Unos i pregled podataka o zaposlenom potrebnih za isplatu (ime, prezime, adresu, JMBG, naziv banke i broj tekućeg računa gde se isplaćuje zarada)
  • Unos i pregled podataka o periodu na koji se odnosi obračun (mesec, tj. period na koji se odnosi obračun zarade)
  • Datum određen za isplatu zarade, odnosno naknade zarade (datum dospelosti)
  • Mogućnost zadavanja ličnih koeficijenata stimulacije i destimulacije
  • Mogućnost zadavanja koeficijenata za radna mesta (po sistematizaciji ili po potrebi), za radne pozicije
  • Automatski obračun plata i doprinosa
    • Obračun plate iz bruto ili neto osnovice odnosno broja poena, sa ili bez dodatka
  • Automatski obračun obustava
  • Automatsko izračunavanje minulog rada
  • Automatsko preračunavanje proseka zarada
  • Automatski eskport naloga za elektronsko plaćanje
  • Isplata zarade i naknade podelom iznosa na više tekućih računa (procentualno i fiksno)
  • Izrada isplatnih listića koji se automatski mogu poslati (na pregled kroz sistem, na mail primaocima ili štampati) u obliku dokumenta ili elektronski
  • Obračun i evidenciju plaćenog odsustva i izostajanje s posla
  • Uključivanje sistema nagrađivanja zaposlenih (deo zarade zasnovan na rezultatima rada, bonusi)

Blagajna

  • Otvaranje proizvoljnog broja novih blagajni, glavne i pomoćne, dinarskih i deviznih
  • Definisanje maksimalanog iznosa novčanih sredstava sa kojim blagajnik može raspolagati
  • Definisanje datuma zaključka blagajne
  • Evidencija svih vrsta ulaza (kroz blagajnički dnevnik): podizanje gotovine, uplata računa...
  • Evidencija svih vtsta izlaza (kroz blagajnički dnevnik): dnevnice, putni troškovi, putarine...
  • Dnevnik blagajne (Blagajnički dnevnik)
  • Automatsko knjiženje uplata / isplata (gde se uplata/isplata usaglašava sa vrstom dokumenta)
  • Pregled po vrsti ulaza / izlaza
  • Pregled po hronološkom redosledu uplata / isplata