U IS SIMA sva područja (finansijko knjigovodstvo, obračun troška i inventar) su međusobno povezana, ona koriste delom iste podatke, ali u različite ciljeve. Promene koje nastaju u svakoj fazi poslovnog procesa počev od pribavljanja finansijskih sredstava i njihovog ulaganja u faktore proizvodnje, trošenja radi strvaranja učinaka, prodaje, zaključno sa obračunom rezultata, zaključnim knjiženjem i finansijskim izveštavanjem se obuhvataju kroz segment Finansije. Za svaki knjigovodstveni dokument koji uđe/izađe iz preduzeća evidentiraju se bitni elementi: datum nastanka ekonomske promene, naziv i broj dokumenta, naziv partnera od koga je primljen ili kome je dokument poslat, iznos na koji promena glasi, potpise odgovornih lica, itd. U zavisnosti od vrste dokumenta, odnosno ekonomske promene na koju se on odnosi, mogu se uneti različiti podaci. To umnogome ubrzava i olakšava mnoge obračune neophodne za količinsko i vrednosno praćenje različite imovine (materijala, robe, gotovih proizvoda, poluproizvoda itd.).
Ciljeve koje ovaj sistem ostvaruje su:
- Utvrđivanje rezultata poslovanja (dobitka ili gubitka) u određenom vremenskom period
- Utvrđivanje stanja imovine, obaveza I sopstvenog kapitala na odredjeni dan
- Pružanje podataka za kontrolu rada I ostvarenje planiranih vrednosti
- Pružanje upravi preduzeća osnova za planiranje rezulatata, stanja imovine i priliva i odliva novca
Pored formalne i suštinske kontrole, obezbeđena je i računska kontrola kroz proces automatizacije. Budući da se jedan broj ekonomskih promena javlja u velikom broju i to svakodnevno, radi bržeg formiranja odgovarajućih dokumenata formirani su template obrasci sa stalnim podacima, tako da odgovorna lica unose samo one podatke koji su promenljivi.
Finansijska evidencija u IS SIMA pruža sledeće:
- Automatsko pravljenje naloga početnog stanja i prelazak u novu poslovnu godinu
- Brzi unos ulaznih / izlaznih računa
- Kreiranje faktura i praćenje naplate
- Automatsko kreiranje stvaki računa
- Povezivanje računa sa uplatom / isplatom
- Automatsko knjiženje dokumentacije kroz Glavnu knjigu
- Preuzimanje izvoda iz e-banke / Automatski import izvoda iz elektronskog oblika
- Automatsko rasknjižavanje izvoda
- Evidentiranje ulaznog i izlaznog PDV-a
- Preuzimanje dokumenata iz drugih modula(segmenata) u finansijsko knjigovodstvo
- Automatsko sastavljanje poslovne knjige: KEPU, KPR, KIR
- Vođenje računovodstva po radnim jedinicama i projektima
- Izrada, štampa i export u elektronsko bankarstvo svih potrebnih naloga za prenos sredstava
- Automatsko pravljenje naloga za zatvaranje klasa prihoda i rashoda
- Automatsko zatvaranje godine
- Automatska promena kontnog okvira
- Prezentuje informaciju o primljenim/datim avansima
- Pregled kartica analitike i glavne knjige po mestima troška / prihoda / projektima / komitentima
- Praćenje dugovanja i potraživanja po partnerima i rokovima plaćanja - Ako postoji kašnjenje u plaćanju obaveza, tada sistem automatski prikazuje strukturu kašnjenja vremenski i finansijski
- Pregled dokumenata po poslovnom partneru
- Pregledi svih knjiženja u glavnoj knjizi/salda konta sa mogućnošću filtriranja po kontu, datumu, vrsti dokumenta, poslovnom partneru, broju dokumenta itd
- Izrada bruto bilansa za željeni raspon konta i za željena razdoblja, analitički po pojedinačnim kontima, po sintetičkim kontima, kontima pojedinačnih grupa
- dnevnik knjiženja detaljno i zbirno, po broju naloga, datumskim kriterijumima, kontu, u domaćoj i stranoj valuti
- praćenje troškova i prihoda po pojedinim nosiocima troškova (projektima)
- Automatsko kreiranje Izvoda otvorenih stavki (IOS) i kreiranje opomena
- Računanje kamate po osnovu više stopa
Finansijsko izveštavanje
Na osnovu računovodstvenog informacionog sistema menadžment preduzeća vrlo brzo i jednostavno dolazi do informacija o potraživanjima, obavezama, stanju imovine, prihoda i rashoda na osnovu kojih vrši razne finansijske analize i to:
- Sastavljanje finansijskih izveštaja
- Bilans stanja
- Bilans uspeha
- Izvoz Bilansa stanja i Bilansa uspeha u program APR-a
- Izveštaj o dospelim potraživanjima
- Izveštaj o dospelim obavezama
- Zaključni list
- Analitika poslovnih partnera
- Pregled salda poslovnih partnera
- Pregled prometa poslovnih partnera
- IOS obrazac
Magacinsko poslovanje
U IS SIMA sve promene u vezi sa vrednošću robe beleže se u knjigovodstvu u okviru finansijskog i robnog knjigovodstva.
Knjigovodstveni stavovi finansijskog knjigovodstva se ne unose posebo već se automatski prenose sa magacinskih naloga.
Ova evidencija obuhvata nabavku robe, prodaju robe, povraćaj robe kupcu, primljene i date popuste, nivelacije, evidentiranje manjkova robe,
otpis robe. Svaki artikal se vodi posebno tako da je u svakom trenutku dostupna informacija koliko je količinski i vrednosno nekog artikla
nabavljeno, prodato i koliko ga ima na stanju, u magacinu ili mestu troška. Materijal/roba se može voditi na neograničenom broju magacina.
- Kreiranje ulaznih dokumenata na osnovu nabavke i prijema robe
- Prenos magacinskog naloga u finansijsko knjigovodstvo
- Zaduženje lica
- Evidencija prometa
- Međumagacinski prenos / razmena
- Praćenje stanja, nivelacije, popisi
- Izrada kalkulacija maloprodaje i veleprodaje
- Pregled stanja po magacinima
- Knjiženje kalkulacije maloprodaje i veleprodaje u finansiskom knjigovodstvu
- Kreiranje trebovanja, otpremnice
- Obezbeđuje kontrolu rada lica i utvrđivanje stvarnog i knjigovodstvenog stanja
Proizvodnja
Obuhvata:
- Kreiranje sastavnica, receptura, trebovanja, prenosnica
- Kreiranje radnih naloga za poluproizvode, proizvode i usluge
- Definisanje mesta troškova
- Definisanje utroška alata, energenata...
- Obračuni troškova i učinaka
- Predaja gotovog proizvoda
- Validna informacija o raspoloživosti nekog proizvoda, statusu neke narudžbine, itd
Evidentiranje osnovnih sredstava
Obračun i isplata zarada
- Unos i pregled podataka o zaposlenom potrebnih za isplatu (ime, prezime, adresu, JMBG, naziv banke i broj tekućeg računa gde se isplaćuje zarada)
- Unos i pregled podataka o periodu na koji se odnosi obračun (mesec, tj. period na koji se odnosi obračun zarade)
- Datum određen za isplatu zarade, odnosno naknade zarade (datum dospelosti)
- Mogućnost zadavanja ličnih koeficijenata stimulacije i destimulacije
- Mogućnost zadavanja koeficijenata za radna mesta (po sistematizaciji ili po potrebi), za radne pozicije
- Automatski obračun plata i doprinosa
- Obračun plate iz bruto ili neto osnovice odnosno broja poena, sa ili bez dodatka
- Automatski obračun obustava
- Automatsko izračunavanje minulog rada
- Automatsko preračunavanje proseka zarada
- Automatski eskport naloga za elektronsko plaćanje
- Isplata zarade i naknade podelom iznosa na više tekućih računa (procentualno i fiksno)
- Izrada isplatnih listića koji se automatski mogu poslati (na pregled kroz sistem, na mail primaocima ili štampati) u obliku dokumenta ili elektronski
- Obračun i evidenciju plaćenog odsustva i izostajanje s posla
- Uključivanje sistema nagrađivanja zaposlenih (deo zarade zasnovan na rezultatima rada, bonusi)
Blagajna
- Otvaranje proizvoljnog broja novih blagajni, glavne i pomoćne, dinarskih i deviznih
- Definisanje maksimalanog iznosa novčanih sredstava sa kojim blagajnik može raspolagati
- Definisanje datuma zaključka blagajne
- Evidencija svih vrsta ulaza (kroz blagajnički dnevnik): podizanje gotovine, uplata računa...
- Evidencija svih vtsta izlaza (kroz blagajnički dnevnik): dnevnice, putni troškovi, putarine...
- Dnevnik blagajne (Blagajnički dnevnik)
- Automatsko knjiženje uplata / isplata (gde se uplata/isplata usaglašava sa vrstom dokumenta)
- Pregled po vrsti ulaza / izlaza
- Pregled po hronološkom redosledu uplata / isplata